Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
25.2.2023, Milan Šurkala, aktualita
Švédský výrobce vlaků a tramvají Stadler už nějakou dobu vyrábí akumulátorové vlaky Flirt Akku. První takový nyní zamíří i do USA do Utahu, kde se bude vyvíjet a testovat verze pro americký trh. V USA to totiž s elektrifikací tratí není zrovna moc slavné.
Choakinek (1607) | 25.2.202322:19
"...na elektrifikované trati až 160 km­/h...­"

Tak je jistě pitomost, aby tohle jezdilo na elektrifikované trati :­-­).

Ale jinak budiž ­- prostě jiný pohon. Jestli někdo vnímá naftu jako fuj, fuj, no tak ať to klidně jezdí na baterie.

V USA to asi vyřeší tak, že po nějakých cca 200 km to prostě v nějaké zastávce postojí déle, protože se to bude nabíjet ;­-­).

Anebo to bude hybrid, ale předpokládám, že ten už je dnes neakceptovatelný.
Odpovědět0  0
Šaky (6) | 26.2.20239:21
Tak ono právě dává smysl, aby to např. jelo po hlavním elektrifikovaném koridoru, tam se to za jízdy dobije, a pak to obočí obsloužit nějakou neelektrifikovanou lokální trať...

Tím se vyhnete potřebě dlouhé zastávky a maximálně využijete potenciál takového vozu...
Odpovědět1  0
Budman (261) | 26.2.202317:00
Ano, tahle aplikace bateriového napajení vozidel má logiku a je zřejmě opravdu použitelná
Odpovědět0  0
Kisch (13) | 27.2.20236:41
Tak on může jezdit i na linkách koridor­-prdel a dobíjet v koncových stanicích při čekání na cestu zpět.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 26.2.202310:46
A proč by to byla pitomost? Slyšel jsi někdy o parciálním trolejbusu? Na elektrifikované trati nespotřebováváš baterku a naopak ji dobíjíš, abys to mohl použít tam, kde elektrifikovaná trať není. Takhle to funguje např. v některých ­(i českých­) městech, kde to v rámci centra města jezdí jako trolejbus, pak to shodí sběrače a jede do okrajových částí města, kde je nesmysl tahat troleje, jako elektrobus ­(na nabitou baterku, kterou nabil při jízdě pod trolejemi­). Takže můžeš mít třeba u vlaku nějakou relativně krátkou část elektrifikovaného úseku, kde si i při jízdě dobíjíš baterku, abys na té zastávce nemusel čekat déle na nabíjení.
Odpovědět1  0
Choakinek (1607) | 26.2.202311:31
Dobrá pánové, v pořádku ;­-­).
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.